HAMUTÇULUK
Şanlıurfa'da 63 yaşındaki Abdülkadir Ak, teknolojiye yenik düşen hamutçuluk mesleğini ayakta tutmaya çalışıyor.


Motorlu araç kullanımının az olduğu geçmiş dönemlerde, gözde meslekler arasında yer alan hamutçuluk teknolojiye yenik düşerek günümüzde kaybolmaya yüz tutan meslekler arasında yer alıyor Şanlıurfa'nın Suruç İlçesi'nde yaşayan 63 yaşındaki Abdülkadir Ak, 44 yıllık mesleğini tüm zorluklara rağmen sürdürdüğünü söyledi.


44 yıl önce babasından devraldığı mesleğini günümüzde iş olanaklarının kısıtlı olmasına rağmen sürdüren Abdülkadir Ak, "Bu mesleği babam çalıştığı zaman eline bakarak öğrendim. Babam yaşlı olduğu için mesleğini sürdüremeyince 17 yaşında ben devraldım. 44 yıl önce bölge insanı kırsal bölgelerden yiyecek ve yakacakları at arabaları ile taşıdığı için mesleğim gözde meslekler arasındaydı. Şimdi ise tarım ve hayvancılık azaldı. Vatandaşlar artık yük hayvanları kullanmıyor. Daha önceleri tanesi 35-40 YTL'den haftada 10-15 tane hamut yapıyordum. Şimdi ise ayda 5 - 6 tane ancak yapıyorum” dedi.


Suruç'ta mesleği yapan tek kişinin kendisi kaldığını kaydeden Ak, “İşler durma noktasına geldi. Eskiden 3 oğlum ile birlikte bu işi yapıyordum, ancak iş yapamadığımız için oğullarım başka iş yapmaya başladı. Mesleğimin benden sonrada sürdürülmesini istiyorum. Fakat hamutçuluğa ilgi gösteren yok, bu da beni üzüyor" diye konuştu.
İHA
Yayın Tarihi : 22 Ağustos 2007 11:33
0 Responses