KİMBİLİR NE
Köylerde ürünlerin taşınması? Ne manada pek anlayamadım sanırım. Ürünler, tarladan toplanıp evlere taşınırken, çok eskilerde, pala **** don dediğimiz, köylülerin ıstarda kendilerinin dokuduğu, kalın bir kumaş parçası ile taşınırdı. Bunu ise, kağnın üzerine dikilen direkler aracılığı ile, örülen don **** pala bu direklere gerilerek yapılırdı. Daha sonraları ise, traktör devri başladı. Traktör römorkuna, adına karaçav denilen tahtadan yapılmış bir edevat takılarak, ürünler tarladan eve taşınır. Sizin bahsettiğiniz, toprak kabı ben hiç duymadım. Bu konuda, Sayın Metin Y'nin size daha doğru bilgiler vereceğini düşünüyorum. Pek faydalı olamadım, kusura bakmayın. Ama bende bir taraftan sorduğunuz soruyu araştıracağım.

Köylerde tarım ürünlerinin taşınmasında kullanılan bir kap varmış. Otsu bitkiler köklerinden sökülüp dövülerek terbiye edilirmiş. Sonra topraktan yapılan kalıpların içine dökülüp üzerine ağırlık konularak 2-3 gün bekletilip hazır hale getirilirmiş. Bu kabın adını biliyor musunuz? Hiçbir yerde bulamadım. En son sitenizi buldum. Burada şu an bulunduğum konuda tarım aletlerinin anlatıldığını görünce bilginiz olabileceğini düşündüm. Şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için.
0 Responses